Zajęcia z robotyki z zestawem LEGO® Education WeDo 2.0
W naszej szkole uczniowie klas 1-3 mają obowiązkowe zajęcia z robotyki w wymiarze 1 godziny tygodniowo.
Podczas zajęć uczniowie pracują z zestawem LEGO® Education WeDo 2.0. Jeden zestaw przypada na 2-3 uczniów.
LEGO® Education WeDo 2.0 stworzono, by wzbudzić zaangażowanie i zmotywować uczniów szkół podstawowych do zainteresowania się nauką przedmiotów związanych z nauką i techniką. Służą do tego napędzane modele LEGO i proste programowanie.
W WeDo 2.0 zastosowano praktyczne metody nauczania, które zachęcają uczniów do zadawania pytań i dają im narzędzia, by znaleźć na nie odpowiedzi oraz rozwiązywać z życia wzięte problemy.
Poznawanie nauki i techniki w ramach projektów
WeDo 2.0 zawiera całą gamę różnych projektów. Projekty podzielone są na następujące kategorie:
• Jeden projekt wprowadzający w czterech częściach, pozwalający poznać podstawowe funkcje WeDo 2.0.
• Osiem projektów kierowanych powiązanych z podstawą programową, ze szczegółowymi instrukcjami dotyczącymi całego projektu.
• Osiem projektów otwartych powiązanych z podstawą programową, mających bardziej otwartą formę.
Drużyna Power Control istnieje od 2015 roku i w tym czasie była wielokrotnie Mistrzem Polski FLL. Dwukrotnie zakwalifikowaliśmy się do Finałów Europy w First Lego League w Niemczech i Austrii. Braliśmy też udział w Światowym Konkursie Robotyki BotForYou w Stanach Zjednoczonych.
Projekt FIRST® LEGO® League został stworzony w ramach partnerstwa między FIRST i LEGO Group. Podstawą programu FIRST® LEGO® League jest konkurs robotyki prowadzony w radosnej naukowej atmosferze. Jest to program przeznaczony dla dzieci, w wieku od 9 do 16 roku życia, stworzony by zaangażować i zafascynować dzieci nauką i nową technologią oraz wyposażyć je w cenne umiejętności przydatne w pracy i życiu. FIRST® LEGO® League jest małym mikrokosmosem realnego biznesu ze wszystkimi jego aspektami.
Zadaniem drużyn jest zaprojektowanie, zbudowanie i zaprogramowanie autonomicznego robota, który musi wykonać określone zadania konkursowe, zgodne z tematem przewodnim. Uczestnicy szukają odpowiedzi na aktualne problemy naukowe, proponują innowacyjne rozwiązania oraz dzielą się nimi z lokalną społecznością. Temat Wyzwania zmienia się co roku, lecz zawsze odnosi się do bieżącego kierunku rozwoju technologii oraz biegu wydarzeń na świecie. W okresie przygotowań drużyny konstruują, programują i uczą się efektywnych sposobów poszukiwania oraz analizowania informacji w celu przygotowania prezentacji wyników swoich badań, które zaprezentują przed komisją sędziowską w dzień turnieju.