- Szczegóły
- Kategoria: Profilaktyka
Zachowaj Trzeźwy Umysł (ZTU) to nazwa ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej, podejmującej problem profilaktyki uzależnień.
- Szczegóły
- Kategoria: Profilaktyka
W ramach kampanii EFSA WYBIERAJ ZDROWĄ ŻYWNOŚĆ w naszej szkole zostało zorganizowane spotkanie dla rodziców uczniów, które przeprowadził przedstawiciel Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Wałczu.
- Szczegóły
- Kategoria: Profilaktyka
Wojewódzki Przedszkolny Program Zdrowia Jamy Ustnej i Zapobiegania Próchnicy „Zdrowe zęby mamy – marchewkę zajadamy” realizuje w naszej szkole grupa 3-4 latków. Koordynatorem szkolnym jest pani Magdalena Szatkowska.
- Szczegóły
- Kategoria: Profilaktyka
Dzięki współpracy z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w naszej szkole od realizowany jest program rekomendowany „Domowi detektywi. Jaś i Małgosia na tropie”.
Więcej o: Program Domowych Detektywów „Jaś i Małgosia na tropie”
- Szczegóły
- Kategoria: Profilaktyka
Program Przeciwdziałania Przyjmowaniu Substancji Uzależniających przez Uczniów „Unplugged” opracowany został w ramach międzynarodowego programu EU-Drug Abuse Prevention (EU DAP) finansowanego przez Komisję Europejską. Skuteczność programu w odniesieniu do rozwiązania problemu używania substancji psychoaktywnych została potwierdzona w badaniach ewaluacyjnych przeprowadzonych w latach 2004-2006.
Program „Unplugged” jest szkolnym programem profilaktyki uniwersalnej, adresowanym do
młodzieży w wieku 12-14 lat.
W naszej szkole program jest realizowany w klasie VIIa, w formie 12 jednogodzinnych zajęć lekcyjnych oraz 2 spotkań dla rodziców uczniów uczestniczących w programie. Koordynatorem szkolnym jest pani Beata Stolarek.
Celem programu jest:
- ograniczenie inicjowania używania substancji psychoaktywnych – tytoniu, alkoholu, narkotyków.
Tematyka zajęć:
- konformizm, przejawy nacisku grupowego i sposoby radzenia sobie z nim,
- wiedza o czynnikach ryzyka i czynnikach chroniących przed piciem alkoholu, zróżnicowaniu podatności na alkohol w zależności od płci,
- przekonania normatywne na temat rozpowszechnienia zjawiska używania substancji psychoaktywnych wśród młodych ludzi,
- wiedza o przyczynach i następstwach palenia papierosów,
- umiejętność komunikowania, umiejętność asertywnej obrony swoich racji oraz inne umiejętności interpersonalne i intrapersonalne, których niedostateczne opanowanie może skłaniać do używania substancji psychoaktywnych w sytuacjach towarzyskich,
- wiedza o narkotykach.
Tematyka zajęć dla rodziców:
- informacje na temat kwestii psychologicznych i społecznych związanych z dojrzewaniem,
- informacje na temat narkotyków, używanie substancji psychoaktywnych jako element eksperymentalnych zachowań ryzykownych młodzieży,
- wpływ i rola rodziny w okresie dojrzewania,
- rozwój autonomii i tożsamości u nastolatków,
- konflikt pokoleń i konieczny rozwój rodziny,
- asertywność rodziców, wyznaczanie w rodzinie jasnych granic w zakresie używania substancji psychoaktywnych.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec